W przypadku każdego rodzaju silnika istnieją różne konfiguracje montażu, np. montaż na łapach, montaż w kołnierzu lub montaż łączony na łapach i w kołnierzu. Mogą także występować duże różnice pod względem sposobu chłodzenia, od najprostszego silnika ze swobodną samoistną cyrkulacją powietrza po bardziej skomplikowany silnik z całkowicie hermetycznym chłodzeniem powietrzno-wodnym i wymienną chłodnicą typu kasetowego.
Aby silnik przeznaczony do pracy w trudnych warunkach otoczenia mógł być używany jak najdłużej, istotne jest, aby odznaczał się właściwym stopniem ochrony.
Stopień ochrony jest oznaczany literami IP (od International Protection) oraz dwiema cyframi, z których pierwsza oznacza stopień szczelności na przenikanie ciał stałych i odporności na styczność z nimi, a druga — stopień wodoszczelności.
Strona silnika oznaczana jest w normie IEC w sposób następujący:
• Strona D to zazwyczaj strona napędowa silnika.
• Strona N to zazwyczaj strona nienapędowa silnika.
Powyższe materiały opracowała firma ABB. sp. z o.o.