Zabezpieczenie przed przegrzaniem
Przykład 1
Termostat UP62 przeznaczony jest do kontroli temperatury radiatora softstartu. W momencie gdy temperatura na radiatorze przekroczy 90°C softstart w sposób automatyczny zostanie wyłączony.
UWAGA:
Gdy temperatura spadnie do około 30°C softstart zostanie automatycznie załączony.
Przykład 2
Termostat UP62 połączony z cewką stycznika liniowego. Kiedy temperatura na radiatorze softstartu przekroczy 90°C stycznik liniowy zostanie automatycznie rozłączony. Ponowne uruchomienie układu możliwe jest dopiero po wykonaniu ręcznego resetu.
Sterowanie pracą softstartu przy pomocy stycznika liniowego
W momencie załączenia stycznika liniowego Cl następuje rozruch silnika zgodnie z ustawionymi na softstarcie parametrami.
Rozłączenie stycznika liniowego powoduje bezzwłoczne zatrzymanie silnika (funkcja łagodnego hamowania nie jest realizowana).
Sterowanie pracą softstartu przy pomocy sygnału dołączonego do zacisków A1-A2
Podanie napięcia sterującego na zaciski A1 - A2 powoduje rozruch silnika zgodnie z ustawionymi na softstarcie parametrami.
Zdjęcie napięcia sterującego powoduje rozpoczęcie procesu hamowania zgodnie z parametrem "Ramp-down - czas wybiegu" ustawionym za pomocą potencjometru.
Aby bezzwłocznie zatrzymać silnik, czas wybiegu należy ustawić na "0".
Praca nawrotna
Łagodny rozruch i zatrzymanie
Połączenie stycznika rewersyjnego typu RCI oraz
softstartu MCI zapewnia łagodny rozruch
i zatrzymanie także podczas pracy nawrotnej napędu.
Łagody rozruch
Jeżeli funkcja łagodnego hamowania nie jest wymagana, schemat układu sterowania softstartu może zostać uproszczony tak, jak przedstawiono to na stronie 8 (sterowanie pracą softstartu przy pomocy stycznika liniowego).
Aby zapobiec wpływowi napięcia generowanego przez silnik, wymagane jest opóźnienie około 0,5s pomiędzy zmianą kierunku wirowania.
Praca nawrotna z funkcją łagodnego rozruchu i hamowania może być realizowana także przy pomocy styczników elektromechanicznych połączonych w układzie z softstartem.
Softstart ze stycznikiem by-pass
Stycznik obejściowy by-pass odciąża tyrystory softstartu w momencie ich pełnego wysterowania.
Sterowanie pracą stycznika by-pass odbywa się w sposób automatyczny przy pomocy wbudowanego styku pomocniczego 23-24.
Ponieważ stycznik obejściowy jest zawsze załączany po zakończonym procesie rozruchu, może być on dobierany na podstawnie prądu cieplnego w kategorii AC-1.