Softstarty ABB

Na rynku są dostępne różne rodzaje zabezpieczeń aparatury elektrycznej. Różnią się one pod względem funkcji i parametrów. Zastąpienie jednego typu innym wymaga z reguły sprawdzenia, jakie inne aparaty zabezpieczające znajdują się w obwodzie. Zastąpienie jednego bezpiecznika 100 A innym bezpiecznikiem 100 A (o tej samej wartości znamionowej) bez uzgodnienia ich typów powoduje ryzyko utraty ochrony. Pierwszy bezpiecznik może zawierać zarówno wyzwalacz zwarciowy, jak i termiczny, a inny zapewniać tylko zabezpieczenie zwarciowe.

Bezpieczniki gL/gG
służą do ochrony kabli i zawierają zarówno wyzwalacz zwarciowy, jak i przeciążeniowy termiczny (5 s > 3,5 x In). Użycie tego rodzaju bezpieczników z softstartem umożliwia osiągnięcie koordynacji typu 1. Osiągnięcie koordynacji typu 2 wymaga użycia bezpieczników półprzewodnikowych.

Bezpieczniki aM
zapewniają tylko zabezpieczenie przeciwzwarciowe (5 s > 9 x In). Jako termicznego zabezpieczenia przeciążeniowego należy użyć osobnego aparatu zabezpieczającego. Użycie tego rodzaju bezpieczników z softstartem umożliwia osiągnięcie koordynacji typu 1. Osiągnięcie koordynacji typu 2 wymaga użycia bezpieczników półprzewodni-kowych.

MCCB
to skrót oznaczający kompaktowy wyłącznik nadprądowy, który zazwyczaj zawiera zarówno wyzwalacz przeciążeniowy termiczny, jak i zwarciowy. W układzie z kompaktowym wyłącznikiem nadprądowym można osiągnąć koordynację typu 1. Osiągnięcie koordynacji typu 2 wymaga użycia bezpieczników półprzewodnikowych.

MMS
to skrót oznaczający wyłącznik silnikowy, czyli aparat pełniący funkcję rozłącznika izolacyjnego, wyzwalacza przeciążeniowego termicznego i zwarciowego. Zakres mocy wyłączników silnikowych sięga około 100 A. W układzie z wyłącznikiem silnikowym można osiągnąć koordynację typu 1. Osiągnięcie koordynacji typu 2 wymaga użycia bezpieczników półprzewodnikowych.

Bezpieczniki półprzewodnikowe (szybkie)
to jedyny rodzaj bezpieczników, które są na tyle szybkie, aby w układzie z softstartem umożliwić osiągnięcie pełnej koordynacji typu 2. Jako uzupełnienie bezpiecznika tego rodzaju wymagany jest zawsze osobny przekaźnik przeciążeniowy do ochrony silnika. Jeśli zamiast bezpiecznika półprzewodnikowego zostanie użyty wyłącznik kompaktowy, silnikowy lub podobny, możliwe będzie osiągnięcie koordynacji tylko typu 1.


Powyższe materiały opracowała firma ABB. sp. z o.o.

WebSystem  tel. 048 383.01.44   | serwis branżowy softstarty.pl | wortal z falownikami -> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info 

Warto zobaczyć


Dobór softstartów do silników elektrycznych  Napędy energoelektroniczne do zmniejszania prądów rozruchowych silników elektrycznych. Łagodny rozruch silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.softstarty.pl