Szybkie bezpieczniki do zabezpieczania urządzeń półprzewodnikowych mogą być używane do koordynacji Typu 2 (zgodnie z normą IEC 60947-4-2) i w celu zmniejszenia ryzyka uszkodzenia tyrystorów SCR przez przejściowe prądy przeciążeniowe.

Bezpieczniki wielkiej mocy (takie jak bezpieczniki Ferraz AJT) mogą być używane do koordynacji Typu 1, zgodnie z normą IEC 60947-4-2.

WAŻNE
Adaptacyjne sterowanie przyspieszaniem (AAC) kontroluje profil prędkości silnika w ramach zaprogramowanego ograniczenia czasowego. Może to skutkować wyższym poziomem prądu niż w tradycyjnych metodach sterowania.

W przypadku zastosowań korzystających z adaptacyjnego sterowania przyspieszaniem do płynnego zatrzymania silnika z czasami zatrzymania większymi niż 30 sekund, zabezpieczenie odgałęzienia silnika powinno być wybrane następująco:
• Standardowe bezpieczniki liniowe wielkiej mocy: Minimum 150% prądu pełnego obciążenia silnika
• Znamionowe bezpieczniki liniowe silnika: Minimalna wartość znamionowa 100/150% prądu pełnego obciążenia silnika
• Minimalne ustawienie długiego czasu wyłącznika sterowania silnikiem: 150% prądu pełnego obciążenia silnika
• Minimalne ustawienie krótkiego czasu wyłącznika sterowania silnikiem: 400% prądu pełnego obciążenia silnika przez 30 sekund

Zalecenia dotyczące bezpieczników są wyliczone dla 40° C, do 1000 m.

WAŻNE
Wybór bezpieczników dokonany jest w oparciu o start z 400% FLC przez 20 sekund w połączeniu z standardową opublikowaną liczbą uruchomień na sekundę, cyklem pracy, temperaturą otoczenia 40° C i dla maksymalnej wysokości 1000 m n.p.m. W przypadku instalacji działających w warunkach różniących się od powyższych, skontaktować się z dostawcą.

WAŻNE
Niniejsze tabele bezpieczników stanowią wyłącznie zalecenia - wybór konkretnej aplikacji należy zawsze potwierdzić u lokalnego dostawcy.

Dla modeli oznaczonych przez - nie ma odpowiedniego bezpiecznika.

WebSystem  tel. 048 383.01.44   | serwis branżowy softstarty.pl | wortal z falownikami -> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info 

Warto zobaczyć


Dobór softstartów do silników elektrycznych  Napędy energoelektroniczne do zmniejszania prądów rozruchowych silników elektrycznych. Łagodny rozruch silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.softstarty.pl